ChristenUnie doorkruist Krimpenerwaard per E-bike (foto+film!)

20141101_130128 (Medium)maandag 03 november 2014 12:27

Een mooiere gelegenheid om de Krimpenerwaard op de kaart te zetten als eldorado voor actieve buitenrecreatie had de ChristenUnie zich niet kunnen wensen.

Tijdens een zonovergoten eerste november reden enthousiaste fietsers in gezelschap van Tweede Kamerleden Arie Slob en Gert-Jan Segers een prachtige route langs verschillende kernen in de Krimpenerwaard.

Samen met broer Cor Slob en neef Theo Segers, respectievelijk de nrs 7 en 10 van de lokale ChristenUnie-kandidatenlijst, vormden de Kamerleden tweemaal een duo Slob/Segers. ‘Onze regio is echt een parel met veel natuurschoon en karakteristieke kernen’, aldus lijsttrekker Benjamin Anker. ‘Ideaal voor duurzaam dagtoerisme als fietsen, wandelen en schaatsen. Dat willen we de komende jaren extra impulsen geven door de Krimpenerwaard breed te promoten en in te spelen op nieuwe trends zoals het gebruik van E-bikes. Door meer oplaadpunten aan te leggen kunnen we een grote groep recreanten aantrekken. Daar profiteert ook onze lokale economie van.‘

De fietstocht stond ook nadrukkelijk in het teken van ontmoeting. Zo werd de Attent supermarkt in Ammerstol, waar dagelijks mensen werken met een verstandelijke handicap, bezocht. Daarnaast was er tijd voor gesprekken met winkelend publiek in Haastrecht, Stolwijk, Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek.

Zie hieronder voor een sfeerimpressie van de fietstocht en klik hier voor een impressie via YouTube.