NLDoet 2016: Raadsleden van de Krimpenerwaard gaan weer aan de slag

Logo NLdoetvrijdag 04 maart 2016 18:56

Persbericht - Tijdens NLDoet steken vele maatschappelijk betrokken Nederlanders de handen uit de mouwen. Dit is de grootste vrijwilligersactie van Nederland, georganiseerd door het Oranje Fonds. Vrijwilligers zijn het kloppende hart van sociale initiatieven. De vele activiteiten die de Krimpenerwaard kent zijn dan ook onmogelijk zonder vrijwilligers.

Evenals voorgaand jaar, zetten de gemeenteraadsleden van de gemeente Krimpenerwaard zich op zaterdag 12 maart vrijwillig in en gaan op verschillende plaatsen aan de slag.
Dit jaar wordt dat onder andere; het terrein en clubgebouw van de Scouting in Ouderkerk aan den IJssel opknappen en houten dakboeien verven bij buurthuis Cosma Shiva in Bergambacht. Een ander doel is ontwatering rondom de kassen en moestuin bij zorgboerderij Gravestein in Haastrecht. Bij zorgboerderij Vlist worden diverse klussen op het erf en binnen in het woonhuis aangepakt. Ook ondersteunen een groepje raadsleden de spelletjesmiddag georganiseerd door Gemiva in Schoonhoven.

De gemeenteraadsleden zien NLDoet als een goede gelegenheid om hun waardering voor vrijwilligers in de Krimpenerwaard te tonen. De leden van de gemeenteraad hopen anderen te stimuleren om ook vrijwilligerswerk in de eigen buurt te gaan doen.

Bron van afbeelding: www.nldoet.nl