ChristenUnie organiseert E-Bike tocht met Arie Slob en Gert-Jan Segers

kaart krimpenerwaard defmaandag 27 oktober 2014 03:00

Zaterdag 1 november komen Arie Slob en Gert-Jan Segers van de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie naar de Krimpenerwaard. Beiden zullen afzonderlijk van elkaar een fietstocht per E-bike door de nieuwe gemeente maken.

Arie Slob wordt daarbij vergezeld door de neef van Gert-Jan Segers, wethouder Theo Segers van Ouderkerk (nr 10 op de CU-lijst) terwijl Gert-Jan Segers zal optrekken met Cor Slob, de broer van Arie en nr. 7 op de lijst.

Beide duo’s zullen, vergezeld door een aantal kandidaat-raadsleden waaronder ook lijsttrekker Benjamin Anker, een prachtige route afleggen. De ene route voert van Schoonhoven via Haastrecht en Stolwijk naar Berkenwoude; de andere gaat van Schoonhoven via Ammerstol en Bergstoep naar Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek. In iedere kern zal een stop worden gemaakt om onder andere de inwoners van de gemeente te ontmoeten.

In haar verkiezingsprogramma “Uw Kern is het Waard” wil de ChristenUnie de nieuwe gemeente als recreatiegebied op de kaart zetten. Als onderdeel daarvan pleit de CU voor meer oplaadpunten voor e-bikes. Deze fietstocht wordt georganiseerd om het bijzondere karakter van de Krimpenerwaard onder de aandacht te brengen en om zowel de Kamerleden als de toekomstige raadsleden kennis te laten maken met zoveel mogelijk kernen in het gebied. Overigens zal Arie Slob woensdagmiddag 12 november nog afzonderlijk een bezoek afleggen aan de kernen Gouderak en Ouderkerk aan den IJssel.

De beide Tweede Kamerleden worden om 13.00 ontvangen in de Kerkstraat in Schoonhoven, bij de firma Boom tweewielers. Om 13.10 vertrekken beide groepen fietsers. Naar verwachting bereiken ze hun eindstation rond 15.15 uur.

Klik op de kaart voor een vergroting.