ChristenUnie wil wethouder Ondernemingsklimaat

benjamin.jpgzaterdag 18 oktober 2014 09:43

Het toekomstige bestuur van de gemeente Krimpenerwaard moet volop meedenken met ondernemers en hen optimaal faciliteren. De ChristenUnie pleit daarom voor een wethouder die het verbeteren van het Ondernemingsklimaat als specifieke taak krijgt.

‘Of ze nu groot of klein zijn, zich bevinden in de detailhandel, de industrie of in de agrarische sector, ondernemers zijn de motor voor de economie en de werkgelegenheid in de Krimpenerwaard. Zij verdienen een wethouder die zich maximaal inzet voor de sector, die zich hard maakt voor de economie en de werkgelegenheid. Een wethouder die ook bijzonder oog heeft voor de landbouw, en die de economische activiteiten van de Krimpenerwaard naar buiten toe goed weet te profileren.’ Dat zegt Benjamin Anker, lijsttrekker van de ChristenUnie bij de komende verkiezingen.
Meedenken en ondernemers faciliterend tegemoet treden, hen voorzien van gemeentelijke adviezen, dat zijn belangrijke rollen die de nieuwe wethouder volgens de ChristenUnie moet vervullen. Hij of zij moet daarbij bijzondere aandacht hebben voor duurzaamheid en innovatie, in samenhang met een harmonieuze ontwikkeling van onze mooie leefomgeving.
In haar verkiezingsprogramma “Uw Kern is het Waard” onderstreept de partij het belang van het creëren van kansen voor bestaande èn nieuwe ondernemers. Doel van de ChristenUnie is om de nieuwe gemeente een topnotering te bezorgen in de lijst van meest MKB-vriendelijke gemeenten.
Om dit te realiseren zal de nieuwe wethouder wat de ChristenUnie betreft onder andere aanwezig zijn bij de overleggen van ondernemerskringen en winkeliersverenigingen, om zo te weten wat daar leeft en speelt, maar ook om goed te doorgronden waar de gemeentelijke regelgeving beter kan worden aangepast of afgeschaft.

Contact: campagne@krimpenerwaard.christenunie.nl
Website: www.krimpenerwaard.christenunie.nl