Staphorst draagt Theo Segers voor als nieuwe burgemeester

Theo Segerswoensdag 24 juni 2015 12:12

Segers (55 jaar, ChristenUnie) is momenteel directeur-bestuurder van de PCPO Krimpenerwaard, een vereniging van acht basisscholen. Tot begin dit jaar was hij tevens wethouder in de gemeente Ouderkerk. Segers volgt huidig burgemeester Joop Alssema op die na een ambtsperiode van veertien jaar per 1 september met pensioen gaat.

De gemeenteraad van Staphorst meent in Segers een daadkrachtige bestuurder met inlevingsvermogen te hebben gevonden. 'Er is nadrukkelijk gezocht naar een kandidaat die het beste aansluit bij de profielschets', schrijft de gemeente op haar website. 'Hij zal op een goede wijze acteren in de verschillende samenwerkingsverbanden. Daarbij zal hij ook een verbindend burgervader zijn, meelevend met het wel en wee van burgers, ondernemers en agrariërs.'

Officieel moet de benoeming van Segers nog worden goedgekeurd door de minister van Binnenlandse Zaken, maar dit is doorgaans een formaliteit.