Beperkte lastenstijging voor komende jaar!

Begroting.jpgvrijdag 24 september 2021 18:38

Een sluitende begroting en beperkte lastenstijging voor de inwoners. Alleen een inflatiecorrectie van 1,6% voor de OZB en voor de tarieven van riool- en afvalstoffen. Dat is in het kort de boodschap, die wethouder Boere van Krimpenerwaard vandaag bekend maakte. Krimpenerwaard is een financieel gezonde gemeente. De begroting laat zelfs een klein overschot zien.

Daarmee heeft het college -waarvan onze ChristenUnie-wethouder Jan Vente ook deel uitmaakt- voor de vierde keer deze bestuursperiode een beperkte lastenstijging voor de bewoners gerealiseerd.

Complimenten!

Zeker als je daarbij de ongewenste effecten van het rijksbeleid meeneemt. De wetgeving vanuit Den Haag maakt een stabiel en evenwichtig financieel beleid voor gemeenten uiterst moeilijk.

Op 9 november gaat de Raad van Krimpenerwaard de begroting behandelen. Dat kan een korte vergadering worden…! Ja, dat zou je denken, maar waarschijnlijk zal dat wel een droom blijven.

Ton van Dorp,

fractievoorzitter ChristenUnie

NB In de bijlage het persbericht van de gemeente Krimpenerwaard.

TitelBestandsgrootteMIME-type
2021 09 24 Begroting 2022-2025 gemeente Krimperwaard aangeboden aan raad (4).docx57,4 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Reacties op 'Beperkte lastenstijging voor komende jaar!'