21 Bas de Ruiter 2.jpgzaterdag 02 oktober 2021 07:32

De 'Nationale Ouderen Dag" is een jaarlijks terugkerend evenement op de eerste vrijdag van oktober. Ook de ChristenUnie Krimpenerwaard besteedt hier afgelopen vrijdag aandacht aan met een bezoek aan Bas de Ruiter uit Schoonhoven, met zijn 85 jaar één van onze oudste leden.

Bas interesseert zich al vele jaren voor de politiek. Van 1974 tot 1979 is hij raadslid geweest voor de ARP (voorloper van het CDA) in zijn toenmalige woonplaats Brandwijk. Nadat hij met zijn vrouw Corrie en kinderen naar Schoonhoven was verhuisd is hij op een gegeven moment lid geworden van de RPF, later ChristenUnie.
Opgemerkt wordt dat Bas al die jaren een trouw en betrokken lid is. In 2014 kreeg hij zelfs bij de overgang van de afdeling Schoonhoven naar de gefuseerde gemeente Krimpenerwaard een oorkonde als meest trouwe bezoeker van ledenvergaderingen.
Nog altijd volgt hij de politiek op de voet, zowel landelijk als plaatselijk. Landelijk volgt hij de ontwikkelingen rondom de kabinetsformatie. Of de ChristenUnie echt weer mee moet doen in de regering, hangt voor wat Bas betreft af van afspraken die gemaakt worden. De ChristenUnie moet wel in Bijbels positieve zin het verschil kunnen maken. Hij zegt overigens erg blij te zijn dat een regeringscoalitie over links (met PvdA en GroenLinks) niet doorgaat.
Voor wat betreft de plaatselijke politiek vindt Bas een vuurwerkverbod heel belangrijk. Maar ook het onderhoud van wegen verdient volgens hem grote aandacht.
Het was boeiend om zo een tijdje door te praten met iemand die al zoveel jaren betrokken is bij Christelijke politiek. We kunnen veel van onze ouderen leren!

Reacties op 'Anthony Tom en Jan de Leede bezoeken oudste lid van ChristenUnie Krimpenerwaard op de Nationale Ouderdag'