ChristenUnie Krimpenerwaard vraagt aandacht voor doofheid en slechthorendheid

gebarentaal.jpgzaterdag 25 september 2021 17:15

Vandaag, 25 september, wordt op Werelddovendag in Nederland stilgestaan bij doofheid en slechthorendheid. Voor de ChristenUnie Krimpenerwaard is dit een goede reden, de gemeente te bevragen over de toegankelijkheid van de gemeentelijke dienstverlening voor doven en slechthorenden.

Hebben wij als gemeente loketten waar een gebarentolk beschikbaar is? Zijn medewerkers van, bijvoorbeeld, het Klantcontactcentrum in Stolwijk in staat, aan doven en slechthorenden dezelfde goede dienstverlening te bieden zoals zij die ook voor mensen zonder gehoorproblemen kunnen bieden?

Erik van der Does de Bye, commissielid, van de ChristenUnie Krimpenerwaard: “Mensen met gehoorproblemen hebben, net als iedereen, recht op goede dienstverlening, waarbij hun gehoorprobleem hen niet in de weg zit.”

Hij benadrukt het belang van goede dienstverlening, maar heeft ook vragen aan mensen die zelf met gehoorproblemen te maken hebben: “Welke problemen ondervindt u in contact met het openbaar bestuur, zoals de gemeente? Wat gaat er goed en wat kan er beter? Wij vernemen heel graag wat we voor u kunnen betekenen.”

secretariaat@krimpenerwaard.christenunie.nl

Reacties op 'ChristenUnie Krimpenerwaard vraagt aandacht voor doofheid en slechthorendheid'