Zorgpluim 2014 voor Attent Supermarkt in Ammerstol

zorgpluim, Attent supermarktvrijdag 14 november 2014 20:18

Woensdag 12 november heeft Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, de Zorgpluim overhandigd aan de werknemers van de Attent Supermarkt in Ammerstol.

Attent is een kleine supermarkt waar dagelijks mensen werken met een verstandelijke beperking en/of een andere afstand tot de reguliere arbeidsmarkt. Bij hun werkzaamheden krijgen zij ondersteuning van vaste begeleiders.

Toen in februari 2011 Attent de deuren opende had Ammerstol geen supermarkt. Zo sneed het mes aan twee kanten: een voorziening voor de inwoners en een werkplek voor mensen met een verstandelijke beperking, die zo hun plek konden innemen in de samenleving.

De ChristenUnie vindt dit een prachtig initiatief! Een samenleving maken we met elkaar waarin plaats moet zijn voor iedereen. Dat wordt op deze manier vormgegeven. Redenen genoeg voor de ChristenUnie Krimpenerwaard om de Attent Supermarkt voor te dragen bij de Tweede Kamer fractie van de ChristenUnie voor de ‘Zorgpluim’.

De ‘Zorgpluim’ is een waardering voor het werk dat vrijwilligers en zorgprofessionals verzetten. Het is goed om die waardering te laten blijken en hen met de ‘Zorgpluim’ in het zonnetje te zetten.

Zo werd het ook ervaren bij Attent. Arie Slob overhandigde de werknemers en locatiemanager Dennis Roosenburg een grote taart en bloemen als blijk van waardering. Wat de Attent Supermarkt doet – onder de vlag van Gemiva – is zeer te prijzen en verdient daarom alle lof.

Na het officiële moment was er gelegenheid om met elkaar van gedachten te wisselen en taart te eten. Het was een zeer geslaagde middag voor iedereen.