Zorg voor elkaar

2020 NietAlleen.jpgzaterdag 14 november 2020 13:59

Tijdens de Algemene Beschouwingen heeft de ChristenUnie nadrukkelijk aandacht gevraagd voor zorg voor de medemens, juist tijdens deze Corona-tijd. Door middel van een motie heeft de ChristenUnie de gemeente opgeroepen aan te sluiten bij de landelijke #Niet Alleen-initiatieven.

Fractievoorzitter Ton van Dorp: “De ChristenUnie investeert liever in mensen, dan in stenen". Investeren in mensen is altijd al goed, maar dit jaar zeker. Groepen inwoners hebben de afgelopen Corona-maanden in eenzaamheid doorgebracht, waardoor hun geestelijk en lichamelijk welzijn achteruit ging. Ondernemers, ZZP’ers, medewerkers, die plots zonder werk thuis zaten. Jongeren die niet naar school konden. Het jaar 2020 zullen we blijvend herinneren.

Landelijk hebben maatschappelijke organisaties en kerken de handen in één geslagen om samen met de overheden te komen tot het initiatief “#Niet Alleen”. Gebouwen en vrijwilligers staan ter beschikking zodat “we uiteindelijk met grotere onderlinge verbondenheid uit deze crisis komen dan we erin gingen”.

Graag horen we van het college of er binnen Krimpenerwaard al #Niet Alleen-initiatieven zijn? En is het college bereid een rol te spelen om deze initiatieven te ondersteunen; eventueel in gang te zetten, samen met onze  welzijnsstichtingen, kerken, maatschappelijke partners?”

De motie #Niet Alleen-initiatieven werd mede-ingediend door de fracties van CDA, SGP en Waard18. De motie is met unanieme stemmen door de raad aangenomen. Ook het college staat achter het initiatief.

TitelBestandsgrootteMIME-type
2020 M20-075 CU, CDA, SGP, W18, #Niet Alleen - Initiatieven.pdf132,6 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Zorg voor elkaar'