Extra aandacht voor woningen voor starters!

Anthony_Tom_ChristenUnie_Krimpenerwaard_Farctie (6) 250woensdag 25 september 2019 17:54

Tijdens de raadsvergadering van 24 september heeft Anthony Tom namens de fractie van de ChristenUnie gepleit voor extra aandacht voor woningen voor starters. Een door de CU opgestelde motie waarin gevraagd werd om een beleidsnotitie werd raadsbreed gesteund. Wethouder De Wit nam de motie vervolgens namens het college over.

Ook uitte Anthony zijn zorg over de Vestia-woningen in Ouderkerk aan den IJssel die op termijn uit de sociale woningvoorraad dreigen te worden gehaald. Hij riep het college op om zich sterk te maken voor het behoud van deze woningen in de sociale sfeer.

Eerder in de vergadering steunde de fractie het aangepaste bestemmingsplan AZS-terrein. Vorig jaar hadden we als fractie ons, met andere fracties en bewoners uit de buurt, uitgesproken tegen een eerder plan. Het vorige plan was te volle en te hoge bebouwing op een cultuurhistorisch gezien gevoelige locatie.

Het nieuwe plan was een grote verbetering. Complimenten werden verwoord richting college, ambtenaren en ontwikkelaar.

Reacties op 'Extra aandacht voor woningen voor starters!'