Waar komt er een Tiny Forest in de Krimpenerwaard?

240928 Verkeersborden.jpgzaterdag 28 september 2024 18:45

Op 8 november 2022 heeft ChristenUnie Krimpenerwaard (ondersteund door Pvda/GL, Leefbaar, PK en D66) een amendement bij de raad ingediend om geld beschikbaar te stellen voor de realisatie van Tiny Forests.

Een Tiny Forest  is een dichtbegroeid stukje bos en begroeiing ter grootte van een tennisbaan (circa 200 m2). Het wordt aangelegd met bijvoorbeeld een school en/of de  buurt. Het kan zowel binnen als buiten een kern geplaatst worden. Het draagt daarmee bij aan het project 10% meer bomen binnen Krimpenerwaard.

De Natuur en Vogelwerkgroep Krimpenerwaard heeft het idee aangedragen en wil zorgen voor de planvorming en educatie. De Provincie Zuid-Holland betaalt mee aan de totstandkoming, zo maakt de gemeente ook nog eens ‘geld met geld’

Fractievoorzitter Ton van Dorp: “Inmiddels hebben gemeente en NVWK vastgesteld dat de realisatie van een Tiny Forest haalbaar is. Als alle administratieve handelingen achter de rug zijn, zal de communicatie vanuit de gemeente gaan starten”.

Wij zijn heel benieuwd welke kern in Krimpenerwaard de handschoen oppakt en het initiatief gaat nemen voor de komst van een Tiny Forest!

Reacties op 'Waar komt er een Tiny Forest in de Krimpenerwaard?'