ChristenUnie stelt vragen over energietoeslag voor mensen met een laag inkomen.

Vlam.jpgdinsdag 18 januari 2022 21:13

De energieprijzen rijzen de pan uit. Voor mensen met een laag inkomen is dit een groot probleem. Erik van der Does de Bye stelt hier vragen over aan het college!

Het Rijk heeft voor deze mensen financiële steun aangekondigd. Mensen met een uitkering krijgen deze steun automatisch, maar andere groepen met een laag inkomen moeten deze steun zelf aanvragen. Veel mensen weten niet altijd hoe ze die aan moeten vragen. Vanuit de samenleving zijn hier vragen over. Erik van der Does de Bye heeft hier namens de ChristenUnie Krimpenerwaard werk van gemaakt en de gemeente gevraagd, wie er recht op deze toeslag krijgt en hoe mensen op de hoogte worden gebracht van deze steun. Wethouder Vente heeft geantwoord, dat het Rijk en de Vereniging Nederlandse Gemeenten nog precies moeten vaststellen welke mensen er recht krijgen op deze energietoeslag. Zodra dit bekend is, zal er op verschillende manieren worden aangegeven, wie er voor deze toeslag in aanmerking komen en hoe deze kan worden aangevraagd. Dit zal gebeuren via de media, een flyer, maar ook online.

Reacties op 'ChristenUnie stelt vragen over energietoeslag voor mensen met een laag inkomen.'