KrimpenerWAARDERING voor afvalheld Simone Abel

Krimpenerwaardering_SimoneAbel_2.jpgzaterdag 06 maart 2021 19:53

Afgelopen zaterdag 6 maart heeft de fractie van de ChristenUnie Krimpenerwaard een KrimpenerWAARDERING uitgereikt aan Simone Abel uit Haastrecht.

De KrimpenerWAARDERING is een symbool van waardering van de ChristenUnie Krimpenerwaard voor mensen en organisaties die zich inzetten voor de samenleving en voor de Krimpenerwaard in het bijzonder. De ring is gemaakt van de Tagua (noot van een palmboom), wat ook wel bekend staat als het plantaardig ivoor.

Simone zet zich al vele jaren in voor de afvalproblematiek in onze gemeente. En is op dit moment een van de drijvende krachten achter de stichting ‘Krimpenerwaard Schoon’.

Al meer dan 10 jaar geleden heeft ze het initiatief genomen om met een groep vrijwilligers iets te doen aan het zwerfafval op straat. “Het is gestart toen de gemeente Vlist begon met Vlist in Actie” aldus Simone. “Wij ergerden ons aan het zwerfvuil. Dus sindsdien trekken we eens in de vier weken met een groep mensen Haastrecht in. We trekken onze hesjes en handschoenen aan en gaan met prikstok, afvalkar en vuilniszak opzoek naar zwerfafval”.

“Wij, als ChristenUnie Krimpenerwaard, waarderen deze inzet enorm” zo zei Anthony Tom, die de KrimpenerWAARDERING aan Simone overhandigde. “Juist vandaag, 6 maart, een dag die voor ons in het teken staat van duurzaamheid, maar ook omdat het de week van de afvalhelden is. En een afvalheld dat ben jij zeker. Daarom heb je deze KrimpenerWAARDERING verdiend!”

Krimpenerwaardering_SimoneAbel_1.jpg

Reacties op 'KrimpenerWAARDERING voor afvalheld Simone Abel'