Waar is het gezin (hoeksteen van de samenleving) in het coalitieakkoord?

220606 Gezin.jpgwoensdag 08 juni 2022 18:15

In de raadsvergadering van 7 juni jl heeft de coalitie van VGBK, SGP, CDA en VVD haar plannen voor de komende periode bekend gemaakt middels het coalitieakkoord Vitaal Vooruit!

Het is reuze interessant om te lezen welke keuzes de coalitie wil maken voor de komende vier jaar.

Dienstverlening, bouwen en wonen maar ook verkeersveiligheid en bereikbaarheid worden vanzelfsprekend genoemd. Toch staat er in het akkoord nergens iets over de, o zo gewilde rotonde voor Stolwijk, verkeersoplossingen bij Bergambacht of Schoonhoven.. En gaat er nu iets gebeuren aan de overlast van motoren? We weten het (nog) niet…. De ambities op deze terreinen worden overgelaten aan het college en het nog op te stellen collegeprogramma.

We komen in het akkoord het woord ‘veiligheid’ meer dan 20 keer tegen, terwijl Krimpenerwaard toch als veilige gemeente bekend staat. Opvallend is dat het woord gezin ontbreekt in het document. En ook het woord familie komt in het hele akkoord niet voor. Een opvallende -en eigenlijk trieste- constatering zo vinden wij.

Het gezin en/of de familie, hoeksteen van de samenleving, vinden de coalitiepartijen klaarblijkelijk niet belangrijk?

De fractie van de ChristenUnie staat er anders in. Wij vinden het gezin uitermate belangrijk. Wij zullen dan ook toezien dat in het nog op te stellen collegeprogramma het gezin / de familie de plaats krijgt die het verdient.

Ton van Dorp

Fractievoorzitter ChristenUnie

Reacties op 'Waar is het gezin (hoeksteen van de samenleving) in het coalitieakkoord?'