231018 Krimpenerwaardering.JPGwoensdag 18 oktober 2023 19:42

Woensdag reikten Cor Slob en Ton van Dorp namens de ChristenUnie Krimpenerwaard een KrimpenerwaardeRING uit aan Mariëlle Muit in Krimpen aan de Lek. Mariëlle is onlangs begonnen met een weggeefkast voor haar huis in de Dorpsstraat voor iedereen die het (even) wat minder heeft. Eerst met voedingsmiddelen maar later ook met verzorgingsartikelen en kleding

Cor Slob  "Je kunt klagen dat het in Nederland nodig is om mensen te steunen onder de armoedegrens, wij kunnen hier in de politiek invloed op uitoefenen (Het is afgelopen week uitgebreid aan de orde geweest in de commissie SBBV) maar Marielle  steekt gewoon de handen uit de mouwen. In haar willen we ook iedereen waarderen die in de Krimpenerwaard dit soort initiatieven opzetten’"

ChristenUnie Krimpenerwaard reikt de ring uit als dank en als blijk van waardering aan een persoon
of een instantie die zich inzet voor de Krimpenerwaard of voor de Krimpenerwaardse samenleving.
Het is een ring gemaakt van Tagua (noot van een palmboom) ook wel bekend als het plantaardige ivoor.

Note

4,3% van de huishoudens in Krimpen aan de Lek heeft een laag inkomen, dat zijn 125 huishoudens.

Het aantal huishoudens met 120% van het wettelijk sociaal minimum  in de Krimpenerwaard is 1608.

Uit landelijk onderzoeken weten we dat er ook verborgen armoede is, die is hierin niet meegerekend.

Reacties op 'KrimpenerWAARDERING.voor Marielle Muit van de weggeefkast in Krimpen aan de Lek.'