ChristenUnie Krimpenerwaard lijstduwer Elisabeth van Zijl

180924 Elisabeth web-20180918-1788vrijdag 25 februari 2022 12:00

We hebben een markant rijtje lijstduwers en laten die graag de revue passeren!

Een lijstduwer is een verkiezingskandidaat namens de ChristenUnie die persoonlijk naar verwachting veel stemmen zal trekken, maar op een (vrijwel) onverkiesbare plaats op de kandidatenlijst staat.

Meestal gaat het om iemand die zijn of haar sporen verdiend heeft maar niet gekozen wil worden, maar wel wil bijdragen aan de populariteit van zijn of haar partij.

Kandidaat nummer laatste Elisabeth van Zijl.

Een citaat bij haar afscheid waar ze koninklijkwerd onderscheiden.

“Ik heb het altijd gezien als een bijzondere roeping van God voor mij: verantwoordelijkheid mogen nemen voor het welzijn van de inwoners van onze mooie gemeente en extra zorg dragen voor hen die kwetsbaar zijn, in de breedste zin van het woord. Het stemt mij buitengewoon dankbaar dat er tijd en ruimte was om dit werk 15 jaar te hebben kunnen doen”.
Met deze woorden kondigde Elisabeth van Zijl haar afscheid aan bij onze fractie. Afscheid van 15 jaar raadslidmaatschap, eerst in de gemeente Ouderkerk en sinds 2015 in de gemeente Krimpenerwaard.

De fractie ChristenUnie gaat Elisabeth missen! De manier waarop zij zich hard maakte voor onze inwoners. De inbreng die ze heeft in de fractievergadering, maar ook in de Raad. En de samenwerking, die Elisabeth hoog in het vaandel heeft: met fractiegenoten, met andere partijen, met college en ambtelijke ondersteuning. Het was mede ook daarom dat Elisabeth afgelopen jaar werd verkozen tot “Zonnetje van de Raad”.

Het op een goede manier invullen van het raadswerk kost tijd. En die tijd heeft Elisabeth minder. Wij snappen daarom de keuze om te stoppen met het raadswerk.

Reacties op 'ChristenUnie Krimpenerwaard lijstduwer Elisabeth van Zijl'