Eerste raadsvergadering Krimpenerwaard

Image00001.jpgzaterdag 03 januari 2015 15:23

In een overvol Amicitia in Lekkerkerk vond vrijdag 2 januari 2015 de eerste raadsvergadering van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard. Tijdens deze vergadering werden onze verkozen kandidaten Benjamin Anker, Elisabeth van Zijl en Jan Vente beëdigd als raadslid.

Aansluitend vond de beëdiging van commissieleden plaats waaronder de CU-ers Gerrit Both, Siem Opschoor, Cor Slob en Anthony Tom.
Na dit eerste deel verplaatste de vergadering zich naar de raadzaal in het voormalige gemeentehuis van Nederlek.

De ChristenUnie vormt samen met de VGBK, SGP en VVD het college. Er werd stevig gediscussieerd over het collegeprogramma waarbij onze fractievoorzitter Benjamin Anker een helder en positief geluid liet horen. Het coalitieprogramma werd vervolgens door de meeste partijen vastgesteld. Alleen het CDA, D'66 en ProKrimpenerwaard stemden tegen.

Na vaststelling van het collegeprogramma werden vijf wethouders gekozen waaronder Jan Vente namens de CU. Jan krijgt in het college de volgende portefeuille: Economie, Sociale zaken, Werkgelegenheid en Arbeidsparticipatie. In de eerstvolgende raadsvergadering zal Jan als raadslid worden opgevolgd door Ton van Dorp.

We mogen als ChristenUnie Krimpenerwaard dankbaar terugzien op een geslaagde campagne, goede coalitieonderhandelingen maar ook op een mooie eerste vergadering van de gemeenteraad van Krimpenerwaard.

Kijk hieronder voor enkele foto's van deze vergadering.