220509 Sleepboot_nieuw.jpgmaandag 09 mei 2022 19:31

Na een bouwperiode van 4 jaar is op zaterdag 7 mei de sleepboot SKUA 2 van Scoutingvereniging Admiraal de Ruyter uit Krimpen aan de Lek gedoopt. Dat gebeurde op Scheepswerf Zwijnenburg in Capelle aan den IJssel. Fractievoorzitter Ton van Dorp was onder de indruk van de plechtigheid en van de sleepboot: “Wat is dat een klus geweest. Maar de scouts hebben er een prachtige boot van gemaakt!”.

Ze hebben ervoor gekozen om vrijwel alles zelf te doen, zo schrijven de scouts in hun persbericht. Zo begon het project met het tekenen en ontwerpen van de sleepboot aan de hand van hun eisenpakket. Deze tekeningen resulteerden in een staalpakket, waarna de scouts zijn gaan bouwen. Een erg leerzaam project voor de vele scouts en andere vrijwilligers die hier hard aan hebben gewerkt. Het doel om jeugd enthousiast te maken voor een nautische toekomst is zeker geslaagd. Een groot deel van de bouwers werkt of studeert inmiddels in een nautische richting.

Scheepswerf Zwijnenburg heeft de Scoutinggroep tijdens de bouw van hun 10,5 meter lange sleepboot van onderdak voorzien. De scouts waren uitermate blij met zo'n sponsor en de mogelijkheid om gebruik te maken van een scheepswerf die van alle gemakken is voorzien. Daarnaast spraken de Scouts hun dank uit aan de vele sponsoren die met materialen en advies dit project hebben ondersteund. Verder bedankten de scouts iedereen die heeft deelgenomen aan de crowdfunding actie. Een deel van de financiering kwam ook voort uit de oud-ijzer actie. Inmiddels is ruim 60 ton oud metaal ingeleverd.

De oude sleepboot SKUA 1 zal na 14 jaar uit trouwe dienst treden bij Scouting Admiraal de Ruyter en is geschonken aan een scoutinggroep in Meppel.

Namens ChristenUnie Krimpenerwaard wensen wij jullie allen een behouden vaart!

Reacties op 'ChristenUnie Krimpenerwaard bij Doop Sleepboot SKUA 2 van Scouting Krimpen aan de Lek.'