Expositie “Vrijheid” Vlist

220504 Tentoonstelling Vlist_1.jpgvrijdag 06 mei 2022 22:03

Donderdag 5 mei is in Vlist de expositie “Vrijheid” geopend. De expositie bestaat uit 12 schilderijen, gemaakt in verband met de 75-jarige bevrijding van ons land. Hoewel dat vanwege de Covid-epidemie nu 75+2 is geworden. De schilders hebben allemaal op hun eigen manier invulling gegeven aan het thema vrijheid.

De expositie is georganiseerd door het Cultureel Podium Vlist en staat opgesteld op de Koeneschans, een schiereilandje precies op de grens van de Krimpenerwaard en de Lopikerwaard. De Koeneschans is van oorsprong een verdedigingswerk uit de Tachtigjarige Oorlog en wordt al in een brief uit 1575 genoemd. Fractievoorzitter Ton van Dorp vindt het bijzonder en zeer passend dat juist deze plek het decor vormt van de tentoonstelling!

De expositie werd geopend door de oudste inwoner van Vlist, de heer Ties Verburg. In zijn toespraak haalde hij het belang van de vrijheid aan. Hij gaf de aanwezigen de boodschap mee deze vrijheid te waarderen.

Woorden waarin we ons als ChristenUnie zeker kunnen vinden!

De Koeneschans is vrij toegankelijk. De schilderijen blijven er nog weken staan. Een tip, bijvoorbeeld als u een fietstochtje maakt!

220504 Tentoonstelling Vlist_2

220504 Tentoonstelling Vlist_3