Expertmeeting met jonge aragriërs

grinwis.jpgvrijdag 11 maart 2022 18:11

Er komt heel veel af op agrariërs. Zij maken zich terecht zorgen over de toekomst. Er leven vragen als ‘Kan ik over tien jaar nog boeren in de Krimpenerwaard?’ en ‘Wat betekent de regelgeving voor mijn bedrijf?’ Kamerlid Pieter Grinwis van de ChristenUnie nam alle tijd om samen tijdens een ExpertMeeting met enkele (jonge) agrariërs te spreken over wat er bij hen leeft.

Op de zonovergoten boerderij van de familie Mulder in Vlist waren ook wethouder Jan Vente en vrijwel de gehele fractie van de ChristenUnie Krimpenerwaard aanwezig. Belangrijke onderwerpen als verduurzaming, natuurinclusief boeren, overlast van ganzen en zwanen, enten tegen vogelgriep en waterinfiltratie kwamen aan bod. Ook Mijn Koers werd meerdere keren genoemd. Grinwis voelde zich gesterkt in zijn kritische houding jegens diverse kabinetsplannen.

Na het gesprek volgde er een uitgebreide rondleiding over het bedrijf van de familie Mulder, waarbij alle aanwezigen met eigen ogen de schade van zwanen en ganzen konden zien, maar ook innovatie op het gebied van waterinfiltratie en het plas-dras perceel voor de weidevogels. Raadslid Anthony Tom merkte op, dat een groene Krimpenerwaard zonder agrariërs onmogelijk te realiseren is.

Reacties op 'Expertmeeting met jonge aragriërs'