Expertmeeting met jonge boeren

Pieter-grinwis.jpgvrijdag 11 maart 2022 09:35

Er gebeurt veel in de landbouwsector. En er gebeurt veel in de Krimpenerwaard. Klimaatakkoord, natuurontwikkeling en onteigening, de stikstofcrisis, de bodemdaling. Allerlei factoren die bepalend zijn voor de toekomst van de agrariërs in onze gemeente.

In 2018 is op initiatief van de gemeente Krimpenerwaard de proeftuin “Trots op de Krimpenerwaard” van start gegaan. In deze proeftuin werken melkveehouders, overheden, onderzoekers en adviseurs samen aan een blijvende rol in de landbouw. Eén van de projecten in deze proeftuin is “Mijn Koers”. Een project om samen met de boeren in gesprek te gaan over hun eigen toekomstvisie.

Vrijdag 11 maart as komt Pieter Grinwis, Tweede Kamerlid van de ChristenUnie op bezoek in de Krimpenerwaard. Hij gaat samen met de fractie van ChristenUnie Krimpenerwaard en met wethouder Jan Vente in gesprek met 4 jonge boeren. Wat houdt hen bezig? Waar lopen zij tegenaan? Wat kan de politiek (lokaal en landelijk) betekenen?

Een expertmeeting wordt het. Fractievoorzitter Ton van Dorp: “In een voorgesprek kwamen direct discussies over verduurzamen en energietransitie, zeker met de hoge gasprijzen van dit moment. Maar ook over het slootpeil en de mogelijkheden van onderwaterdrainage. Daarnaast zal de kringlooplandbouw zeker aan de orde komen, net als de (on)mogelijkheden van nevenactiviteiten naast de bedrijfsvoering. We verwachten een boeiende en een zinnige discussie!”

TitelBestandsgrootteMIME-type
uitnodiging expertmeeting CU Krimpenerwaard-1.pdf176,1 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Expertmeeting met jonge boeren'