Kandidaat Ton van Dorp op plaats nummer 1 #GR2022

Banner-TonvanDorp_610x270px.jpgwoensdag 09 maart 2022 14:20

Op plaats 1 van de kandidatenlijst van de ChristenUnie staat Ton van Dorp. Ton is intussen geen onbekende meer in de Krimpenerwaardse politiek. Al jaren is hij actief voor onze prachtige gemeente in de functies raadslid, wethouder en fractievoorzitter. Zijn lijfspreuk is 'Van ik naar wij'. Dat typeert hem!

Ton van Dorp. 'De menselijke maat weer terug in het beleid'

Mijn naam is Ton van Dorp, ik ben 58 jaar en woon in Stolwijk. Ik ben getrouwd en vader van een dochter, een zoon en een pleegdochter. Al veel jaren actief in de lokale politiek, eerst in de gemeente Vist en nu in de gemeente Krimpenerwaard. Ik ben dankbaar dat ik lijsttrekker mag zijn van de ChristenUnie bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van 2022

Waar gaat u zich voor inzetten?
De gemeente, dat zijn wij allemaal! Iedereen telt daarin mee en iedereen moet daar een eigen plekje kunnen vinden. Helaas voelt niet iedereen zich meer gehoord. Daarom moet de menselijke maat meer leidend worden in het beleid. Voor de jeugdzorg en de maatschappelijke ondersteuning is er vanuit de landelijke overheid te weinig oog, dus moeten we als gemeente daar inventief en vernieuwend in durven te zijn.

We wonen in een prachtig, groene gemeente. Dat moet vooral zo blijven. Maar tegelijkertijd willen we ook onze jongeren graag in onze gemeente behouden. Dus moeten we onze ogen niet sluiten voor ontwikkelingen op het gebied van woningbouw - duurzame woningbouw dan, wel te verstaan. We hebben immers maar één aarde en daar moeten we zuinig op zijn.

Waarom ChristenUnie stemmen?
De ChristenUnie is een betrokken club mensen, die met de Bijbel als richtsnoer, verantwoordelijkheid neemt. We houden er niet van vanaf de zijlijn te roepen wat er allemaal ‘fout' gaat, maar dragen zelf bij aan de oplossing.

Reacties op 'Kandidaat Ton van Dorp op plaats nummer 1 #GR2022'