21 reklameborden Krimpen aan de Lek.jpgmaandag 30 augustus 2021 10:29

Wat begon als een grapje van raadslid Cor Slob op Twitter (zo ik ben weer in Belgiƫ, O nee...Krimpen aan de Lek) liep uit op een aantal vragen aan het college.

Afgelopen periode is het pand van voormalig Tegelhandel de Jong verkocht en in gebruik genomen als tijdelijke (verhuur) opslagruimtes. Fijn dat het weer een zinvolle bestemming heeft gekregen. Opvallend is dat er een gigantische reclamewal rond het pand is geplaatst. Na het grapje op Twitter werden we overstelpt met steunbetuigingen en vragen of dit wel volgens de regels is geplaatst.

Eerst hebben we maar eens contact gezocht met de eigenaar en die bevestigde dat hij hiervoor een vergunning heeft ontvangen, prima dan hebben we daarover aan hem geen vragen. Het is acceptabel dat er minder regels in de APV zijn opgenomen maar past dit ook binnen de voorwaarden die vastgelegd zijn in de nota Ruimtelijke kwaliteit? Hier knelt het toch een beetje want in Hoofdstuk 4 (object 9) staat het volgende: Alleen reclame voor diensten of producten die in het pand of op het perceel plaatsvinden respectievelijk worden verkocht. Reclame plaatsten met behoud van uitzicht op of vanaf het pand op de openbare ruimte (voorkom hinder voor voetgangers of ander verkeer). Reclame is ondergeschikt aan het gebouw.

Omdat we er niet helemaal van overtuigd zijn dat deze regels goed toegepast zijn hebben we de volgende vragen gesteld:

1) Is er vergunning verleend voor deze reclameborden?

2) Bent u het met ons eens dat dit een onwenselijke ontwikkeling is voor de Krimpenerwaard.

3) Welke mogelijkheden zijn er om deze borden (te laten) verwijderen.

Reacties op 'ChristenUnie Krimpenerwaard stelt vragen over reclameborden bij entree van Krimpen aan de Lek'