KrimpenAanDeLekHoofdstraatmaandag 21 augustus 2017 07:53

Onlangs kwamen we in de publiciteit rond vragen over de verkeersveiligheid in Berkenwoude maar er zijn meer onveilige verkeerssituaties in de Krimpenerwaard. Ook bracht onze campagne ‘adopteer je straat’ de tongen los over de kwaliteit van het groenonderhoud in onze gemeente. Nu kunnen we de wethouder wel het vuur aan de schenen blijven leggen maar misschien is er een beginfout gemaakt door het groenonderhoud bij verschillende onderaannemers onder te brengen. Wij hebben over deze onderwerpen de volgende vragen gesteld.

Regelmatig zijn er vragen over de kwaliteit van groenonderhoud in de Krimpenerwaard. De ChristenUnie kan zich niet aan de indruk onttrekken dat onze gemeente moeite heeft alle verschillende onderaannemers aan te moedigen de afgesproken kwaliteit te leveren.

In aanvulling op diverse vragen en opmerkingen van andere partijen over de kwaliteit van het groenonderhoud hebben wij de volgende vraag:

Wilt u bij de volgende contract onderhandelingen met onderaannemers één aannemer kiezen die een constante kwaliteit kan leveren in de gehele Krimpenerwaard?

Verkeersveiligheid!

In de kernen Berkenwoude, Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek worden verschillende oplossingen gekozen bij de renovatie van de doorgaande hoofdweg. In Berkenwoude een trechtervorm, in Lekkerkerk een wandelgebied en in Krimpen aan de Lek een smalle rijstrook.

In Berkenwoude rijdt het verkeer te hard deze trechter in zodat ze op het laatste nippertje stevig op de rem moeten gaan staan. In Lekkerkerk is de verkeerssituatie zo onduidelijk dat er regelmatig een auto het terrein van het winkelcentrum probeert op te rijden inplaats van dat hij rechtsaf slaat naar de doorgaande weg. In Krimpen aan de Lek zorgt de smalle rijbaan regelmatig voor paniek bij fietsers (bijvoorbeeld een moeder met twee fietsende kinderen naast- en voor zich uit fietsend) die 500 meter een bus of vrachtwagen achter zich hebben rijden en die dan hun toevlucht op het trottoir moeten zoeken.

Wij hebben daar de volgende vraag bij:

Kunt u een eenduidige oplossing voor deze verkeerssituaties ontwerpen die de verkeersveiligheid verbetert?

Reacties op 'Opnieuw vragen van ChristenUnie Krimpenerwaard over verkeersveiligheid en groenonderhoud.'