Benjamin Anker neemt afscheid van de gemeenteraad van Krimpenerwaard

ChristenUnie_Krimpenerwaard_Gemeenteraad_Anker_Afscheid (2)vrijdag 09 juni 2017 10:16

Woensdagavond 7 juni 2017 heeft Benjamin Anker afscheid genomen van de gemeenteraad van Krimpenerwaard. Benjamin vertrekt in augustus met zijn gezin naar Berlijn waar hij een functie heeft aanvaard op de Nederlandse ambassade.

Benjamin werd bij zijn afscheid toegesproken door burgemeester Cazemier. De burgemeester roemde de positie die Benjamin innam in de Raad en in de coalitie. "Benjamin spreekt met gezag en zijn inbreng was vaak innemend en scherp". Met alle begrip voor de keuze die Benjamin heeft gemaakt noemde Cazemier zijn vertrek een groot verlies voor de Raad. Als dank werd Benjamin namens de gemeente een verzilverde pen en een bos bloemen overhandigd.

Namens de Raad en in het bijzonder de fractie van de CU werd Benjamin toegesproken door de nieuwe fractievoorzitter Ton van Dorp. Ook Ton stak zijn dank niet onder stoelen of banken. Voor iedereen kwam het aangekondigde vertrek van Benjamin als een verrassing. "We hebben nog geprobeerd om Benjamin hier te houden, door hem o.a. te wijzen op de vele mooie uitdagingen die hier in Krimpenerwaard de komende tijd liggen. Helaas voor ons maar begrijpelijkerwijs koos Benjamin voor Berlijn" Ton wees vervolgens op de achternaam van Benjamin. Als een schip voor anker ligt zie je het anker niet; maar het schip ligt wel vast. Benjamin heeft zijn levensanker gevonden in zijn geloof in de levende Heere.

In zijn dankwoord wees Benjamin op het belang van een goede chemie tussen mensen. Als er chemie is kan er veel tot stand komen. Tijdens de start van de nieuwe gemeente begin 2015 was er nog weleens sprake van onderlinge spanningen en moesten de verschillende partijen aan elkaar wennen. In de loop van de tijd veranderde de sfeer en ontstond er langzamerhand een meer open en goede sfeer in de Raad. Iets om echt dankbaar voor te zijn, aldus Benjamin. Hij vond het jammer om nu al te moeten vertrekken, juist op het moment dat alle harmonisaties achter de rug zijn en we nu echt als Raad kunnen gaan bouwen. Hij sloot zijn dankwoord af door college en Raad Gods zegen toe te wensen bij het besturen van onze mooie gemeente.

Reacties op 'Benjamin Anker neemt afscheid van de gemeenteraad van Krimpenerwaard'