RegioRun ChristenUnie

20140830_104848donderdag 09 maart 2017 12:49

In aanloop naar de Kamerverkiezingen organiseerde de ChristenUnie op maandag 6 en dinsdag 7 maart de regiorunvan Groningen naar Den Haag. De regiorun ging op 7 maart ook door onze gemeente Krimpenerwaard!

De regiorun is een estafetteloop door 29 gemeenten, waarbij vrijwilligers vanuit elke gemeente het stokje aan elkaar doorgeven en de boodschap vanuit hun gemeente aan de Tweede Kamerfractie toevoegen. De regiorun eindigde in Den Haag waar Carola Schouten en Stienke van der Graaf de boodschappen die zijn doorgegeven overhandigde.

Voor de ChristenUnie Krimpenerwaard heeft Elisabeth van Zijl het stokje in Haastrecht overgenomen vanuit Ouderwater en is op de fiets naar Gouda gereden om daar het stokje weer over te dragen aan de ChristenUnie Gouda.

De boodschap die de ChristenUnie Krimpenerwaard had voor de Tweede Kamerfractie was onder andere aandacht voor de goede ontsluiting van de Krimpenerwaard door verbeteringen van de Algeracorridor, de oproep om bodemdaling tot een nationaal item te maken, maar ook aandacht voor de druk op de leerkrachten in het basisonderwijs, zorg voor ouderen en het zetten van stappen op het gebied van duurzaamheid.

De regiorun is een mooi initiatief van enthousiaste en sportieve ChristenUnie mensen. Treffend van deze estafetteloop is dat de loop alleen kon ontstaan vanuit verbinding. Verbinding van de ene gemeente naar de andere. En dat is precies waar de ChristenUnie voor staat: niet leven op een eilandje, maar leven in verbinding met elkaar. Dan kunnen we ver komen en veel bereiken. De regiorun bewees dat maar eens!