230413 Bodemdaling.jpgdonderdag 13 april 2023 20:53

In de vorige raadsperiode is gestart met de aanpak van bodemdaling in het landelijk gebied. In Berkenwoude/Zuidbroek en Stolwijk-West zou concreet aan de slag gegaan worden. In het najaar van 2021 is men begonnen en bleek er een breed draagvlak voor maatregelen zoals “Klei in Veen” en “Waterinfiltratie”. Nu lijkt het gehele proces echter tot stilstand te zijn gekomen.

“Wij krijgen signalen van agrariërs dat er al maanden niets gebeurt en dat beide projecten niet tot uitvoering komen. En dat is erg zorgelijk zeker gezien het belang van deze projecten voor onze agrariërs en voor de toekomst van ons landelijk gebied” aldus ChristenUnie-raadslid Anthony Tom.

“Daarom hebben we nu schriftelijke vragen aan Burgemeester en Wethouders gesteld. Zitten alle overheidspartijen wel op één lijn en hoe voorkomen we dat boeren afhaken?”

ChristenUnie Krimpenerwaard dringt er bij het college op aan dat deze belangrijke projecten weer snel ter hand worden genomen.

Reacties op 'ChristenUnie Krimpenerwaard maakt zich zorgen over de aanpak van de bodemdaling in het landelijk gebied'