Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Februari 2018

Verkiezingsnieuwsbrief Gemeenteraad 2018

ChristenUnie Krimpenerwaard on Tour

De tijd gaat sneller dan je denkt. Het is zo 21 maart: gemeenteraadsverkiezingen. De gemeente heeft de verkiezingsborden al geplaatst en alle negen partijen zijn actief om zoveel mogelijk stemmers te winnen. Zo ook de ChristenUnie! We hebben veel vrijwilligers, een mooie kandidatenlijst en een goed programma. We gaan ervoor. U kunt erover lezen in deze verkiezingsnieuwsbrief. Met de CU-KEET zullen we veel kernen aandoen. U bent welkom om met ons mee te denken en mee te doen.

Kom eens langs als de KEET bij u in de buurt is! Of bezoek een debatavond. Natuurlijk is het ook mooi als u een extra gift wilt overmaken of als u vrienden en familie vraagt om ook op de CU te stemmen.

Het allermooiste is als u ook voor onze mensen wilt bidden; als u voor Ton van Dorp en alle anderen op de lijst, voor de huidige fractie maar ook voor onze wethouder Jan Vente om kracht en wijsheid wilt bidden. Want we kunnen echt niet zonder de zegen van onze goede God.

We zien u graag binnenkort! Vergeet in ieder geval niet uw stem uit te brengen op 21 maart: lijst 6, ChristenUnie.

Anthony Tom, voorzitter

Aftrap verkiezingscampagne

Op zaterdag 10 februari knipte lijstrekker Ton van Dorp een lint door om de verkiezingscampagne te openen. En kon de trekker met de CU-Keet erachter on tour door de Krimpenerwaard.

De CU-Keet zal in de verschillende kernen staan en de kandidaten zullen bewoners trakteren op een bakkie koffie of thee naast een goed gesprek. Er is een zwerfboekenkast met uitleenboeken en kinderen kunnen meedoen aan de kleurwedstrijd.

Verderop kunt u alle data lezen waarop we bij u in de kern staan en bent u van harte welkom!

KrimpenerwaardeRING

Op zaterdag 27 januari hebben Ton van Dorp, lijsttrekker en Cor Slob, namens de ChristenUnie Krimpenerwaard een KrimpenerwaardeRING uitgereikt aan de vrijwilligers van de Overtuin te Haastrecht voor het vele en goede werk wat zij doen.

De Overtuin Bisdom van Vliet in Haastrecht is al honderden jaren oud. In 2014 heeft landschapsarchitect Marcelis Wolak op verzoek van de gemeente Vlist een masterplan “Blik op de toekomst” opgesteld. Dankzij de inzet van de vrijwilligers wordt de Overtuin hersteld naar de situatie van 1923, het moment dat Paulina Bisdom van Vliet overleed. Het doel is om de belevingswaarde en kwaliteit van het landschapspark van weleer in de tuin terug te brengen.

“Het is fantastisch wat de vrijwilligers voor elkaar krijgen in de Overtuin” aldus Ton van Dorp, “niet alleen het dagelijkse onderhoud wordt uitgevoerd, maar met het masterplan als richtlijn,  ondergaat de Overtuin een ware metamorfose. Een groot compliment. Paulina zou ongetwijfeld trots zijn geweest op deze groep vrijwilligers! En wij ook!”

De KrimpenerwaardeRING is een symbool van waardering van de ChristenUnie Krimpenerwaard voor mensen en organisaties die zich inzetten voor de samenleving en voor de Krimpenerwaard in het bijzonder. De ring is gemaakt van Tagua (noot van een palmboom) wat ook wel bekend staat als het plantaardige ivoor.

In oktober ontving oud-wethouder Dilia Blok de eerste KrimpenerwaardeRING bij haar afscheid.

Op Zaterdag 10 februari 2018 heeft lijsttrekker Ton van Dorp een ChristenUnie KrimpenerwaardeRING uitgereikt aan mevrouw Riek Bakker.

Ton van Dorp: “Mevrouw Riek Bakker heeft een burgerinitiatief ingang gezet die alle partijen in de Krimpenerwaard bij elkaar heeft gebracht om na te denken over de toekomst van de Krimpenerwaard. Dit belangrijke proces kwam op het juiste moment en is van belang voor een goede toekomst van dit gebied. Mevrouw Bakker vervulde daarin echt een voortrekkersrol. De ChristenUnie waardeert dit zeer en onderstreept deze waardering graag met de overhandiging van de ring.”

Campagne Programma

Zaterdag 17 februari Lekkerkerk - Amacitia

Zaterdag 24 februari Krimpen a/d Lek - winkelcentrum

Zaterdag 3 maart Ouderkerk a/d IJssel - winkelcentrum

Zaterdag 10 maart Stolwijk - Gemeentehuis

Zaterdag 17 maart Schoonhoven - Dam

Verkiezingsdebatten

Donderdag 15 februari Lokaal debat Ton van Dorp ( bibliotheek Lekkerkerk)
Donderdag 22 februari RTV 2e lijsttrekkersdebat Ton v Dorp
Donderdag 1 maart 2018 Agrariërs debat Jan Vente ( de Zwaan, Berkenwoude)
Maandag 5 maart ZZP Nederland ( onder voorbehoud).
Donderdag 8 maart met SGP ( de Zwaan, Berkenwoude)
Vrijdag 9 maart Waardstroom ( de Schakel, Bergambacht)
Dinsdag13 maart RTV Krimpenerwaard ( het Kwartier, Stolwijk)
Donderdag 15 maart Jongeren debat Ton van Dorp (onder voorbehoud)

Verkiezingsprogramma GR 2018

Lees verder voor ook de kandidatenlijst

Vervoer op woensdag 21 maart 2018

Mocht u vervoer nodig hebben naar uw stemlokaal op de dag van de verkiezingen of naar een debat, dan kunt u contact opnemen met de secretaris M: 0638488956

Campagne giften

Voor een aansprekende campagne is geld nodig!

Uiteraard heeft de CU Krimpenerwaard geld voor de campagne gereserveerd en giften ontvangen. Maar we willen nog een beroep op u doen om een gift over te maken, zodat er meerdere posters, flyers kunnen worden gedrukt, de trekker met CU-Keet rond kan rijden en we campagnematerialen kunnen aanschaffen.

U gift kunt u overmaken op CU Krimpenerwaard NL89 RABO 0307 3131 74

o.v.v. campagne GR2018

Namens het bestuur, bedankt!

---------------------------------------------------------------------------

Verkiezingsposters

Hoe mooi is het wanneer een ondernemer ons mailt en vraagt of we een verkiezingsposter bij hem in het land willen zetten! Daar maken we dankbaar gebruik van. Maar we zijn ook blij met leden die een poster achter hun raam of in de tuin willen zetten en zo de aandacht vestigen op de lijsttrekker of 1 van de eerste 8 kandidaten van de kandidatenlijst.

Misschien denkt u; daar zou ik ook wel aan mee willen doen. We komen graag 1 of meerder posters bij u brengen. U kunt zelf kiezen uit 8 kandidaten of ze allemaal op plakken.

Alvast bedankt!

Doet u mee? Dan mailt u naar secretariaat@krimpenerwaard.christenunie.nl of u belt naar M 06-38488956

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts