Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief Oktober 2016

Van de voorziter

Een nieuw politiek seizoen staat voor de deur. De landelijke verkiezingen van maart volgend jaar werpen hun schaduwen al vooruit. We zijn al uitgenodigd geweest om aanwezig te zijn bij een inspiratiebijeenkomst om ideeën op te doen voor de campagne van de CU voor de Tweede Kamerverkiezingen. En ook plaatselijk zitten we niet stil.

De gemeenteraad van Krimpenerwaard en het college van B &W hebben er meer dan anderhalf jaar op zitten. De eerste kinderziektes zijn voorbij; de meesten zijn gewend aan de nieuwe situatie en alom wordt erkend dat Krimpenerwaard het als heringedeelde gemeente het helemaal niet slecht doet. Financieel werd het jaar 2015 zelfs met winst afgesloten!
Sinds een half jaar hebben we ook een eigen door de Kroon benoemde burgemeester en ik ben blij dat we de heer Cazemier bereid hebben gevonden om op onze komende ledenvergadering van 26 oktober iets te vertellen over zijn ambt en over zijn ervaringen met en zijn visie op onze gemeente tot nu toe.
Het belooft dus een heel interessante ledenvergadering te worden en ik nodig u dan ook allen uit om op 26 oktober af te reizen naar de kaasboerderij van Hoogerwaard in de Lageweg. Welkom!

Anthony Tom

Voorzitter CU Krimpenerwaard

Agenda Ledenvergadering 26 oktober 2016

Woensdag 26 oktober 2016

Aanvang

20.00 uur vanaf 19.30 uur is de zaal open en koffie en thee

Na afloop rond 22.00 uur borrel met hapjes

Kaasboerderij Hoogerwaard

Lageweg 45

Ouderkerk aan den IJssel

1. Opening/ mededelingen door de voorzitter, Anthony Tom

2. Lezing Burgermeester dhr. Roel Cazemier

3. Huishoudelijke zaken

4. Stand van zaken - fractie

6.  Afsluiting

Interactieve Sessie

Burgermeester dhr. Roel Cazemier, sinds 2 februari 2016 van de gemeente Krimpenerwaard

Roelf Sikkes Cazemier is een Nederlands politicus en bestuurder. Hij is lid van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Cazemier studeerde rechten en was 1984 tot en met 1991 ambtenaar bij de provincie Friesland. Bron: Wikipedia

Jongeren in debat

Op vrijdagavond 27 januari 2017 organiseren politiek geëngageerde jongeren in de Krimpenerwaard een politieke jongerenavond.

Deze politieke jongerenavond bestaat voornamelijk uit een verkiezingsdebat tussen verschillende kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017.

Er wordt naar gestreefd dat in ieder geval een (kandidaat-)Kamerlid van ChristenUnie, CDA en SGP aanwezig is en daarnaast nog (kandidaat-)Kamerleden van seculiere partijen als D66 en GroenLinks.

De avond wordt gehouden in Sporthal De Waard in Bergambacht(Meidoornstraat 7).

Alhoewel het om een jongerenavond gaat, is iedereen die zich jong voelt van harte welkom.

Voor meer informatie kunt u/jij contact opnemen met Kars Terlouw. karsterlouw@hotmail.com  M 0625318531

Gemeenteraadsverkiezingen 2018 ... 10 = 5 actie!

Hoewel de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 nog heel ver weg lijken, moet de ChristenUnie Krimpenerwaard hier toch al de nodige voorbereidingen voor treffen.                                   Voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018 legt de ChristenUnie Krimpenerwaard de lat bewust zeer hoog. Wij streven naar vijf zetels - voor elke voormalige gemeente een zetel. Met een robuuste fractie van vijf goede mensen kan de ChristenUnie op de voor haar zo kenmerkende constructieve wijze het Christelijk geloof een sterke stem geven. Zo kan het Evangelie van onze Heer Jezus Christus ook in onze mooie Krimpenerwaard in de politieke praktijk verder gestalte krijgen.

Hiervoor is uw gebed broodnodig. Ook uw ideeën, suggesties en ervaring zijn dagelijks van harte welkom. Maar helaas ontkomen we niet aan een degelijke financiering. De vorige verkiezingscampagne, gehouden in het najaar van 2014, heeft ongeveer € 6000,00 gekost. Deze kon grotendeels gefinancierd worden door middel van het samenvoegen van de vier voormalige gemeentelijke kiesverenigingen. De bijdrage van de landelijke ChristenUnie is helaas niet toereikend.
Om een aansprekende campagne te kunnen voeren, willen we u om een jaarlijkse gift van minimaal € 10,00 euro vragen. Indien u dit middels internetbankieren overmaakt, kunt u dit zo instellen dat u automatisch één keer per jaar een tientje doneert. U hebt er geen omkijken naar, maar u kunt uw gift wel elk moment stopzetten.Onze kiesvereniging heeft ongeveer 200 leden. Als iedereen het minimale bedrag van een tientje per jaar doneert, wordt het basisbedrag van € 6000,00 eenvoudig behaald. Wij wijzen u er met nadruk op, dat giften aan de ChristenUnie Krimpenerwaard fiscaal aftrekbaar zijn.
Geef geloof een stem in de Krimpenerwaard. Doneer een tientje per jaar voor vijf zetels voor uw ChristenUnie in de Gemeenteraad.

Namens uw bestuur,
Erik van der Does de Bye                                                                                           Penningmeester ChristenUnie Krimpenerwaard

Lief en Leed

De ChristenUnie Krimpenerwaard wil graag meeleven met onze leden. Wanneer u hoort dat er iemand ziek is of een jubileum herdenkt, laat het ons alstublieft weten. Wij kunnen dan met een kleine attentie in de vorm van een kaartje of een bezoekje reageren.

De ChristenUnie is tenslotte niet alleen een politieke partij, maar ook een Unie van betrokken christenen.

bestuur@krimpenerwaard.christenunie.nl     M 06 38488956

facebook: persoonlijk berichtje - ChristenUniekrimpenerwaard

Bezoek aan de tweede kamer

Het bestuur van de CUKrimpenerwaard heeft het idee opgevat om in januari 2017 met leden en belangstellende op bezoek te gaan bij de tweede kamer voor een rondleiding en uitleg van een CU kamerlid. Met als doel gezamenlijk erop uit om elkaar beter te leren te kennen en meer binding te krijgen met de ChirstenUnie en de politiek.

Gaat u/ jij mee?

Aanmelden kan via secretariaat@krimpenerwaard.christenunie.nl of M 06 38488956

Graag de volgende gegevens bij aanmelding doorgeven:

Naam/ mailadres/telefoonnummer/ voorkeursdag doordeweeks of op zaterdag/ eigen vervoer ja/nee

Planning

Ledenvergadering

26 oktober, locatie Kaasboederij Hoogerwaard

Raadsvergaderingen

27 september, 1 november, locatie Raadshuis Lekkerkerk

Vacature

Het bestuur en de fractie van de CU Krimpenerwaard zijn op zoek naar een promotor of communicatiemedewerker. Er is ook een mogelijkheid voor een stageplaats.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts