Cor_Slob_ChristenUnie_Krimpenerwaard_Zwerfafval_Zwerfiewoensdag 28 juni 2017 15:52

Dinsdagavond 28 juni 2017 vergaderde de commissie Samenleving, Bestuur, Beheer en Verkeer in het gemeentehuis. Één van de onderwerpen was de stand van zaken met betrekking tot de groenvoorziening in de gemeente Krimpenerwaard. Naar aanleiding van een groot aantal klachten was dit onderwerp op de agenda gekomen

Cor Slob; “De ChristenUnie is een aantal weken geleden begonnen met de campagne ‘Adopteer je straat’ in de Krimpenerwaard, niet om burgers aan te zetten klachten in te dienen bij de gemeente maar om een bewustwordingsproces op gang te brengen in de gemeente Krimpenerwaard.” Het is heel eenvoudig om met een vinger naar de gemeente te wijzen maar onze inwoners zijn ook zelf verantwoordelijk voor hun eigen woonomgeving. Bijvoorbeeld als het gaat over zwerfafval. Als je hier overlast van ondervindt is het soms heel eenvoudig het zwerfafval, zoals bijvoorbeeld een flesje, op te rapen en weg te gooien. Als iedereen in de Krimpenerwaard één zwerfie per dag opraapt scheelt dit de gemeente 19 miljoen plastic flesje en dergelijke aan zwerfafval per jaar. Dit zou de gemeente gigantisch veel geld besparen en wat zou onze prachtige gemeente Krimpenerwaard er dan schoon uit zien!

In dezelfde vergadering zegde wethouder P.Neven toe, in antwoord op vragen van Dhr. Cor Slob de openbare afvalbakken te vervangen door een gescheiden systeem en dit afval ook gescheiden af te voeren. Want minder restafval is volgens onze wethouder het nieuwe besparen en de gemeente geeft graag zelf het goede voorbeeld.

“Adopteer je straat” is een campagne van de ChristenUnie Krimpenerwaard om de burgers  bewust te maken van het feit dat ze ook zelf verantwoordelijkheid dragen voor een schone Krimpenerwaard.

Reacties op 'Cor Slob, commissielid ChristenUnie Krimpenerwaard ; ‘Als iedereen in de Krimpenerwaard één zwerfie per dag opraapt scheelt dat de gemeente 19 miljoen plastic flesjes per jaar op de straat!’'